nuffnang add

Tuesday, September 17, 2013

Hong Kong here i come...

Ni first time aku nak tulis blog yee..sebelum ni tak penah terpikir pon nak tulis blog sebab dah memang malas dan takde idea nak tulis ape dan memang aku ni jenis yg tak suke manulis tapi bile pikir balik ada faedahnye jugak aku tulis blog ni. Apa faedahnye?? hahaha..Takpela so aku gagah kan diri jugak la nak menaip blog ni.

So first entry untuk blog ni aku nak share dengan korang sume holiday kami sekeluarga masa pergi Hong Kong Disneyland last year. Best cakap lu Hong Kong. Kami pergi 4hr 3mlm. So total budget semua sekali return flite+hotel+makan+public transport+Disneyland entrance+shopping adalah dekat rm5000 jugak la habi skami anak beranak.Flite pergi kami booking Cathya Airlines dan balik naik MAS .Merasa jugak la bini aku naik MAS international flight..dah lama dah die teringin nak naik..hahaha..Yela sebab sebelum ni naik domestic je kan. Hotel kami stay kat Silka Hotel. 3 star hotel excluded breakfast tapi yang best hotel ni ada provide shuttle bus hantar ke Kowloon Station. Tu station MRT. So dari Kowloon station korang dah boley pergi mana-mana dengan MRT termasuk la ke Disneyland. Sori ye aku takley nak share sangat itinerary time aku kat sana sebab dah lupe..


Dalam flite ke HK...excited nye Mikhael 


Dari Hong Kong Airport kami naik express train lebey kurang macam ERL la..harga dalam single trip HK$90 untuk seorang...



Ni Nazri ye merangkap cameraman kitorang kat sana..hehehe. Actually kami pergi 6 orang. Nazri dengan his wife Jija, Saleh n She..Semua dah kawen. Suka berjalan dengan dorang memang best dan sempoi.



   Ni bukan kat airport korang tau tapi kat dalam MRT Central Station. Besar kan




Stanley tu bukan nama jalan tapi nama market ok.. Stanley Market. Stanley market ni macam Petaling Street la ada jual macam-macam souvenir, baju, kasut, handbag dan macam2 la. Tapi yg tak ori la.. Kat sini la korang ley gunakan ilmu tawar menawar. Kalo tak memang kene semelih la jawabnye hookayyy...






Punye la susah nak cari restoran ni sebab location die betul-betul tersorok..At last jumpa jugak..Dah la penat bejalan shopping bagai..Time ni main order je sebab dah lapar sangat. Semua nampak sedap.



Restoran Cina Muslim ni terletak di:
5th Floor, Masjid Ammar and Osman Ramju Sadick Islamic Centre,No.40, Oi Kwan Road, Wan Chai, Hong Kong


Pewuuut dah kenyang ape lagi sambung jalan2 lagi la...Ni dalam Tram naik bukit nak ke The Peak



Haa sampai suda The Peak...Dalam 15minit jugak dari bawah nak naik atas ni..time ni pulak ya tuhan sejukkkk betoiiii..


Hamboii kaw bukan main lagi siap bergambor dengan Bruce Lee yoo..haha..Ni kat depan Madame Tussauds..Tapi aku tak masuk pon dalam tuuuu...



Haa kalo dah peminat hard rock tu memang takkan lepas peluang untuk pergi ke HR cafe hokayy. I like..hehe.. Kat Hong Kong HR cafe kat atas The Peak ni la..Opss bukan HR cafe, tapi Rock Shop. No cafe2..


Tapi hampeh baju yg aku minat takde size pulak...yang ada semua L, XL dan double XL.. Haloo i pakai M ok..Aku ni kurus je..hahah perasan..M takde size so aku beli size L for children. Hahaha



The Peak Sky Terrace 


Ehh tak berkasut pulak anak aku ni...bapak punye excited..hahaha..dah la sejuk atas ni...






















3 comments:

  1. Utk senang menaiki MRT better bli octopus card kt airport siap2..octopus card tu mcm touch n go klo kt msia..xyh ssh2 nk bli tket kt statn..dala lorong byk..pening nti..hehe

    ReplyDelete
  2. If im not mistaken hardrock saiz M For children xde..tuk kids adela or teenage..hehehe..sj je nyibok ckt..jgn mara..

    ReplyDelete
  3. octopus card memang dah beli ciap2 bile sampai airport..pasal hard rock tu betull u cakap, i amek L for teenage sebenarnye..tapi ngam2 ngan body..hehehe

    ReplyDelete